The Environmental Protection Agency says the Associated Press got it wrong when it reported the agency claimed a "little radiation may be healthy" in a proposal to roll back radiation standards.

"If you used AP’s inaccurate reporting from October 2nd on EPA’s radiation standards you should want to immediately correct your stories to stop the spread of alarming misinformation," EPA warned Wednesday in a statement after the AP issued a correction.

EPA said it demanded a retraction, but AP agreed to a headline "correction" instead.

"The AP finally provided a correction to their article over 20 hours later and after numerous outlets used their false wire report," EPA said.

In the correction, AP admitted that it reported "erroneously" in the Oct. 2 story's headline that "EPA says a little radiation may be good for you."

The news agency said the story makes clear that the statement in the headline was made by referring to "scientific outliers," including one that the EPA cited in a press release.

The EPA says it provided numerous statements to the AP reporter regarding her inquiries on the subject, making "abundantly clear" that the regulation she referenced "did not even include the word 'radiation' in its almost 5,000 words."