Though some 2016 presidential hopefuls have managed to avoid the easily avoidable negative attention that comes from an ill-placed typo or domain oversight, others have not — with hilarious results.

Below is a list of tech gaffes made by 2016 hopefuls who have officially announced, in reverse order of announcement. The list will be updated as new candidates enter the race and make similar mistakes.

Carly Fiorina

Fiorina's team didn't purchase every domain name that could possibly be linked to her candidacy. One Internet troll snapped up and turned the website into a reminder of the layoffs that occurred at Hewlett-Packard while Fiorina was the CEO. The website contains 30,000 frowny emoticons, each representing one of the 30,000 employees laid off at HP between 1999 and 2005.

Hillary Clinton

Clinton's team issued a press release on the day she announced describing who the former secretary of state has been fighting for her whole life. The only problem was a missing "for" when discussing her work with children and families.

"From her mother's own childhood — in which she was abandoned by her parents — to her work going door-to-door for the Children's Defense Fund to battling to create the Children's Health Insurance Program, she's fought children and their families all her career." (Emphasis added.)

Rand Paul

Paul suffered a similarly unfortunate typo with his campaign launch. In addition to some improper grammar and poor stock-photo choices, Paul had one laugh-inducing typo on his issues page about education.

It was spelled "eductation."

Ted Cruz

Cruz's team also forgot to secure every conceivable domain name for the candidate. is a website in support of President Obama and immigration reform. redirects to, the website to sign up for insurance established by Obamacare.

Cruz's main website also had some security issues, but contrary to some claims, never put users at risk of losing their sensitive information.

Update: An earlier version of this article claimed Cruz's website initially had security risks that could have redirected users to scam websites. That does not appear to be the case.